Veelgestelde vragen2022-08-09T08:26:36+01:00
Welke betaalmethoden accepteert Clear & Conscious?2023-09-20T21:22:10+01:00

Clear & Conscious accepteert de volgende betaalmethoden: iDEAL, creditcard (Visa, Mastercard en American Express), PayPal, Klarna achteraf betalen, Bancontact en KBC/CBC.

Kan ik mijn pakket laten bezorgen op een ander adres?2020-12-14T10:47:00+01:00

Ja, dat kan. Je kunt tijdens het afrekenen een ander adres opgeven. Bijvoorbeeld als je het als een cadeautje wilt versturen.

Kan ik mijn bestelling als cadeau laten inpakken?2023-03-13T22:40:50+01:00

Ja, dat kan. Wij pakken je cadeautje(s) graag mooi voor je in! Je kunt dit aangeven op de desbetreffende product pagina(‘s) door het selecteren van de optie: ‘Als cadeau laten inpakken €1,50’

Ik wil zakelijk bestellen. Krijg ik ook een btw factuur?2021-05-21T11:23:22+01:00

Ja, mocht je je bedrijfsnaam hebben ingevuld tijdens het afrekenen, dan krijg je van ons een factuur toegestuurd. Heb je zakelijk besteld, maar nog geen factuur ontvangen? Stuur ons dan even een berichtje naar administratie@clearandconscious.nl met het verzoek om de factuur te sturen.

Ik wil meer van dezelfde producten kopen. Hoe doe ik dat?2020-12-14T10:28:32+01:00

Je kunt tijdens het afrekenen de hoeveelheid van elk product selecteren. Let op: bij unieke producten koop je alleen dat product.

Ik wil een persoonlijke boodschap mee versturen. Kan dat?2023-03-13T22:45:36+01:00

Ja dat is mogelijk. Omschrijf bij ‘bestelnotities’ tijdens het afrekenen je persoonlijke boodschap en wij zorgen ervoor dat deze op een mooi kaartje in het pakketje wordt meegestuurd.

Ik heb tijdens het afrekenen een bestelling geannuleerd, maar ik kom toch op de bedankt pagina. Heb ik nu besteld?2023-03-13T22:50:11+01:00

Dit kan kloppen. Wegens een bekend foutje in ons systeem komen klanten die een bestellingen geannuleerd hebben toch op de bedankt pagina. Echter, zolang er niet betaald is, hoef je je geen zorgen te maken over dat de bestelling toch verstuurd wordt. Probeer het gerust nog een keer!

Ik heb een kortingscode. Waar kan ik deze invoeren?2020-12-14T10:24:37+01:00

Je kunt de kortingscode invoeren in je winkelmandje.

Ik heb betaald maar geen bestelbevestiging ontvangen.2020-12-14T10:34:36+01:00

Het kan zijn dat onze e-mail in jouw spam terecht gekomen is. Controleer dan je spam folder of ongewenste e-mails en voeg ons adres toe aan je adresboek of als veilige afzender. Mocht hij daar ook niet tussen zitten, neem dan even contact met ons via contact@clearandconscious.nl

Wat zijn de verzendkosten?2024-01-31T10:27:54+01:00

De verzendkosten bedragen € 5,95 voor zendingen binnen Nederland en € 6,95 voor zendingen naar België. Vanaf € 60,- versturen we gratis.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?*2024-03-19T14:19:15+01:00

Op voorraad
Is het artikel op voorraad en bestel je voor 13.00 uur ’s middags op werkdagen, dan proberen wij je bestelling dezelfde dag nog te verzenden. Doordat wij als webwinkel afhankelijk zijn van onze vervoerders kan het soms voorkomen dat een bestelling een volgende shift pas meegaat. Je bestelling zal afhankelijk van de drukte van de bezorgdiensten meestal binnen 1 a 2 werkdagen bij je thuis worden bezorgd.

Nabestelling
Sommige producten bieden wij aan via nabestelling. De levertijd die staat vermeld is een indicatie. Indien nodig houden we je per e-mail op de hoogte van de langere levertijd.

Mijn producten hebben verschillende levertijden2021-12-02T22:31:26+01:00

Als je meerdere producten bij ons bestelt waar de levertijden verschillend zijn, dan versturen wij de gehele bestelling met de langste levertijd. Dit is wel zo milieubewust. Indien nodig houden we je per e-mail op de hoogte van de langere levertijd.

Kan ik mijn pakket laten bezorgen bij een afhaalpunt?2022-08-09T22:20:36+01:00

Momenteel bieden wij deze optie niet aan.

Wat is jullie missie?2020-12-14T11:28:23+01:00

Lees meer over ons op de volgende pagina: over ons

Wat is de herkomst van jullie edelstenen?2021-02-17T16:59:54+01:00
Ik zoek een product met bepaalde werking. Geven jullie advies?2021-06-04T09:25:12+01:00

Wij adviseren je goed de productpagina’s door te nemen. Wij proberen daar zo duidelijk & uitgebreid mogelijk aan te geven waar het product geschikt voor is. Mocht je zoeken op bepaalde werking dan kun je ook zoeken op verschillende thema’s binnen de webshop. Mocht je er desondanks toch niet helemaal uitkomen dan kun je ons natuurlijk altijd even een berichtje doen. Wij kijken dan graag even met je mee!

Hebben jullie ook een fysieke winkel?2022-08-09T22:17:33+01:00

Nee, wij hebben officieel alleen een digitale winkel, maar woon je in de buurt van het mooie Wildervank, dan kun je een bestelling afhalen op afspraak. Neem van te voren even contact met ons op. 🙂

Retour & garantie voorwaarden2024-03-16T23:29:27+01:00

Retour

Tot 30 dagen na ontvangst heb je het recht om je bestelling retour te zenden. Geef dit eerst aan ons door en stuur daarna jouw producten terug. Je krijgt het aankoopbedrag van ons terug, inclusief de verzendkosten. De kosten voor de retour van jou naar Clear & Conscious zijn voor jouw eigen rekening. Indien je gebruikmaakt van dit herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in originele staat aan ons geretourneerd dienen te worden. Neem contact op met contact@clearandconscious.nl in geval van retournering.

Retourneer je product(en) naar:

Clear & Conscious
Landbouwstraat 14
9648 GB Wildervank
Nederland

Na ontvangst storten wij het aankoopbedrag terug. Stuur je een gedeelte van je bestelling retour? Dan krijg je de verzendkosten van je bestelling niet terug gestort.

Uitzonderingen op het retour-recht

  • Geopende en gebruikte producten (sprays, etherische oliën, rollers, thee en kruidentincturen) kunnen niet worden geretourneerd.
  • Producten die we niet standaard op voorraad hebben, maar die we specifiek voor jou hebben besteld bij de groothandel.

Garantie

Mocht je een product hebben ontvangen dat kapot is, of heb je het verkeerde artikel gekregen? Laat ons binnen 24 uur weten waarom je beroep wilt doen op de wettelijke garantie. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om te kijken naar een goede oplossing.

Uitzonderingen op de garantie:

  • Natuurlijke oneffenheden. Edelstenen hebben van nature oneffenheden, barstjes of deukjes. Iedere steen is uniek. De stenen kunnen in het echt iets afwijken van de foto. Wij doen ons best om de stenen uit te zoeken van de beste kwaliteit, maar kunnen niet waarborgen dat er verschil in de stenen zit.
  • Veranderingen aan het product door gebruik verliezen hun retourrecht. Dit kan komen door zeer intensief gebruik, nalatige verzorging of verkleuring door de zon. Let daarom op dat je de stenen niet langdurig in fel zonlicht houdt.
Kan ik producten ook ruilen?2020-12-14T11:47:17+01:00

Ruilen is helaas niet mogelijk. Je kunt uiteraard wel je product terugsturen en een nieuwe bestelling plaatsen.

Kan ik gratis retourneren?2021-05-30T12:30:27+01:00

Voor retourneren betaal je zelf de verzendkosten. Dat heeft verschillende redenen. Allereerst omdat wij onze klanten uitnodigen met zorg, aandacht en gevoel te kopen. Daarnaast willen wij ook zo min mogelijk het milieu belasten. En retourneren is nu eenmaal belastend voor het milieu.

Ik wil een bestelling retour doen2024-03-19T14:14:33+01:00

Tot 30 dagen na ontvangst heb je het recht om je bestelling retour te zenden. Het is handig om dit eerst even aan ons door te geven.

Uitgezonderd van retour zijn:

  • Geopende en al gebruikte producten (zoals sprays, oliën, rollers, thee en kruidentincturen).
  • Producten die niet direct van de webshop komen en speciaal voor jou zijn nabesteld.
  • Online cursussen.

Let op: de kosten voor retour zijn voor eigen rekening. Waarom? Dat lees je hier.

Ik heb een beschadigd product ontvangen. Wat nu?2021-12-10T10:39:20+01:00

Vervelend dat je een beschadigd product hebt ontvangen. Dit kan natuurlijk gebeuren tijdens het transport. Stuur ons in dat geval een foto van het beschadigde product en wij versturen dan een retourlabel. In dit geval nemen wij de kosten van retour voor onze rekening. Verpak het product vervolgens weer goed in en lever hem in bij een dichtstbijzijnde GLS punt bij jou in de buurt. Bij ontvangst van het product storten we het bedrag binnen 2 á 3 dagen weer terug naar jouw bankrekening.

Garantie2020-12-18T09:59:30+01:00

Mocht je een product hebben ontvangen dat kapot is, of heb je het verkeerde artikel gekregen? Laat ons dit zo snel mogelijk (binnen 24 uur) weten waarom je een beroep wilt doen op de wettelijke garantie. We nemen dat zo snel mogelijk contact met je op.

Uitzonderingen op de garantie:

  • Natuurlijke oneffenheden. Natuurproducten kunnen van nature bepaalde barstjes hebben of deukjes hebben. De stenen kunnen iets afwijken van de foto. Wij doen ons best om de stenen uit te zoeken van de beste kwaliteit.
  • Veranderingen aan het product door eigen gebruik verliezen hun retourrecht.